Nazwa |
Zatwierdzenie podziału nieruchomości niezależnie od ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego |
---|---|
Opis |
Postępowanie o geodezyjny podział nieruchomości jest postępowaniem administracyjnym prowadzonym przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta. Wszczęcie postępowania o podział nieruchomości następuje na wniosek osoby mającej w tym interes prawny. |
Miejsce |
Referat Gospodarki Nieruchomościami, parter, pokój nr 3 wtorek - czwartek 7.30 - 15.30 piątek 7.30 - 14.30 |
Informacja |
Judyta Jahns |
Wymagane dokumenty |
1) wypełniony wniosek (druk można pobrać poniżej) o dokonanie podziału z obszernym uzasadnieniem celu podziału 2) dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (własność, współwłasność, użytkowanie wieczyste, współużytkowanie wieczyste): aktualny odpis z księgi wieczystej, lub akt notarialny (kserokopia), 3) mapa z projektem podziału, 4) wypis i wyrys z katastru nieruchomości obejmujące nieruchomość podlegającą podziałowi, 5) wykaz zmian gruntowych, a w przypadku niezgodności stanu katastralnego ze stanem w księdze wieczystej – wykaz synchronizacyjny, 6) protokół z przyjęcia granic nieruchomości Formularze wniosku dostępne są:
Wnioski można składać:
|
Opłaty |
Brak opłat. |
Tryb i sposób załatwienia sprawy |
Z uwagi na fakt, iż wniosek o podział nieruchomości wymaga przeprowadzenia postępowania administracyjnego (tylko w nielicznych przypadkach nie wydaje się decyzji administracyjnej) ustala się strony postępowania, a więc osoby mogące mieć interes prawny w dokonaniu podziału. Burmistrz analizuje również wszystkie przedłożone dokumenty oraz określa, czy podział wymaga wydania decyzji, czy może ograniczyć się do sporządzenia protokołu z przyjęcia granic nieruchomości. Jeżeli wymaga wydania decyzji spełnione muszą być wszystkie wymogi dotyczące wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji Burmistrza służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, wniesione za pośrednictwem Burmistrza w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Odwołanie składa się w Biurze Obsługi Klienta lub przez operatora pocztowego na adres Urzędu Miasta Czarnków. |
Inne |
Podstawa prawna: art. 95 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. |