Nazwa |
Nabywanie nieruchomości |
---|---|
Opis |
W myśl przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami przeniesienie własności lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości z zasobu gminnego następuje w drodze przetargu. Wachlarz usług w zakresie zbywania nieruchomości jest dość szeroki. Generalnie podzielić je można na dwie kategorie:
|
Miejsce |
Referat Gospodarki Nieruchomościami, parter, pokój nr 3 wtorek - czwartek 7.30 - 15.30 piątek 7.30 - 14.30 |
Informacja |
Judyta Jahns |
Wymagane dokumenty |
Wniosek o zbycie nieruchomości na rzecz Gminy Miasta Czarnków. Formularze wniosku dostępne są:
|
Opłaty |
Brak opłat. |
Tryb i sposób załatwienia sprawy |
W obecnej sytuacji prawnej, na terenie miasta nabycie przez Gminę Miasta Czarnków prawa własności nieruchomości an wniosek osób fizycznych i prawnych, wymaga zgody Rady Miasta. Jeżeli nabycie przez Gminę znajduje uzasadnienie, przede wszystkim ekonomiczne, o ile jest to możliwe w budżecie miasta zabezpiecza się na ten cel środki finansowe. Decyzje w sprawie wygospodarowania środków w budżecie miasta podejmuje Rada Miasta Czarnków w formie uchwały. |
Tryb odwoławczy |
Nie dotyczy |
Inne |
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, art. 25. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacja podatkowa. Komentarz: Przeniesienie własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości na rzecz Gminy Miasta Czarnków może nastąpić w szczególności w formie umowy kupna-sprzedaży, darowizny, zamiany, nabycia spadku, w zamian za wygaśnięcie zobowiązań podatkowych. Z procedury opisanej w karcie usługi należy wykluczyć nabywanie przez gminę nieruchomości z mocy prawa, a także nieruchomości przeznaczonych w planie miejscowym na cele publiczne, gdyż w tym przypadku nabycie ma charakter roszczeniowy. |