Nazwa | Zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej
|
---|---|
Opis |
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpi do Urzędu Miasta Czarnków z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej. |
Miejsce |
Referat Techniczno-Inwestycyjny, II piętro Żądania o zapewnienie dostępności można składać:
Jeżeli zdecydują się Państwo złozyć wniosek za pomocą platformy e-PUAP, należy wówczas skorzystać z Pismo ogólne do podmiotu publicznego i dodać jako załącznik wypełniony wniosek. Pismo/załącznik należy podpisać podpisem elektronicznym (Profil Zaufany, e-Dowód lub certyfikat kwalifikowany).
|
Informacja | Beata Rybeńska tel. 0 67 253 02 56 kom. 504 421 173 e-mail: fundusze@czarnkow.pl |
Wymagane dokumenty |
Wniosek - do pobrania na dole strony. Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej zawiera: 1) dane kontaktowe wnioskodawcy; 2) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym; 3) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą; 4) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
|
Tryb i sposób załatwienia sprawy |
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe w wymienionym terminie, Urząd Miasta Czarnków niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku, Urząd Miasta Czarnków zawiadamia o tym wnioskodawcę i jednocześnie ma obowiązek zapewnić dostęp alternatywny. |
Tryb odwoławczy |
W przypadku, gdy Urząd Miasta Czarnków nie zapewnił wnioskodawcy dostępności w wyznaczonym terminie lub z powodów określonych w zawiadomieniu, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON. Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia, w którym upłynął wyznaczony termin lub 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia. |
Inne |
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( t.j. z Dz.U. 2020 r. poz. 1062), Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2021 poz. 735 ze zm.).
|